יום שישי, 14 ביוני 2013

לעבור את הקיץ בשלום

הקיץ הישראלי מביא עימו אחוזי לחות גבוהים, שמש חזקה וחשיפה מוגברת לשמש.

כל אלו עלולים לגרום לנזקים לעור הגוף והפנים בפרט וחשוב שנהיה "חכמים בשמש" וננקוט במספר דרכים על מנת למזער את הנזקים.(כן כן, גם לחובבות השיזוף שביננו..)


1.שתייה מרובה של מים: הטמפרוטורות הגבוהות גומרות לגוף שלנו להתייבש מהר. חשוב לשתות כמויות גדולות של מים (לפחות 8-10 כוסות ) ביום. את השתייה המתוקה (קפה, קולה וכו') לא נספור ולא נכליל במאגר המים שלנו. חשוב מאוד להתחיל כל בוקר עם כוס מים (כי בלילה הזענו והיינו בלי נוזלים כלל!). המים הם גם גורם להתחדשות ומיצוק העור.


2.כדי לשמור על העור ולהרגיע אותו מנזקי הסביבה, מומלץ להשתמש בתכשירים המנקים, מלחחים וגם שומרים על הלחות בתוך העור. רצוי להעדיף תכשירים המכילים חומרים טבעיים כדוגמת קמומיל, אלוורה, עץ התה, ולהתרחק מחומרים שמכילים רכיבים שמכווצים, מייבשים, או סותמים את נקבוביות העור (למשל, כאלה המכילים אלכוהול שבהמשך תקראו כמה הוא חומר מזיק..).



3.לכל סוג עור פנים יש את שגרת הניקוי המתאימה לו - אבל ההמלצה הגורפת לכל סוגי העור היא להמנע חד משמעית משיזוף עור הפנים והצאוור.

לבעלות עור יבש, הנוטה להתייבש עוד יותר עקב שהייה ממושכת במקומות ממוזגים, מומלץ להשתמש בקרם-סבון עדין, לעסות אותו היטב על עור לח ולשטוף עם המון מים פושרים.

לבעלות עור מעורב עד שמן, מומלץ להשתמש בסבון מוס מקציף, ולהשלים את הפעולה עם מי פנים מרעננים, המכווצים ומעניקים תחושת פרשיות. כמו כן, מומלץ לנקות את העור יותר מפעם אחת ביום.

לבעלות עור חסר לחות, מומלץ להשתמש במסכת לחות.

לבעלות עור מעורב-שמן, מתאימה מסכת טיהור.

בנוסף, מומלץ לכל אחת, ללא הבדל בין סוגי העור השונים, להשתמש פעם עד פעמיים בשבוע בפילינג גרגרים עדין, לקילוף שכבת תאי העור החיצונית והלכלוך המצטבר על העור (זיעה, פיח, עשן וכו').

4.יש להקפיד, בעיקר בקיץ, שקרם הלחות יכיל מקדם הגנה מפני קרינת השמש. יש לקחת בחשבון גם את נושא הזיעה, שגורמת לאיבוד לחות (מים) מהעור. לכן יש להניח סרום כבסיס ללחות, כדי להאריך את משך הפעולה של הלחות על העור. אם את בעלת עור בהיר במיוחד- כדאי להוסיף שכבה נוספת של קרם הגנה ייעודי לפנים ולצאוור.

5.המנעות משימוש בבשמים המכילים אלכוהול: חשבתן שחברות הקוסמטיקה מנסות לגזור עלינו קופון כאשר הן מוציאות גרסא קיצית לבשמים? אז הפעם ניתן להן קרדיט ונספר, שברוב בשמי הקיץ אין אלכוהול, שהוא החומר שגורם לכתמי עור בזמן חשיפה ישירה לשמש. גם אם חושקת בבושם קיצי - בדקי ברשימת מרכביו אם הוא מכיל אלכוהול ובאיזה אחוז והשווי לבושם "הרגיל".
אופציית התזה ריחנית ונעימה נוספת היא ספריי גוף (הנמכר ברשתות כמו "ללין", "סבון" וכו') שלא מכיל אלכוהול.

5.כובע ולא רק בים: תחשבו על זה, אנחנו מבלות כל כך הרבה שעות בחוץ (גם ביום עבודה רגיל..) מאוד חשוב להגן על עור הפנים ולחבוש כובש רחב שוליים. ישנם כובעים מקסימים עם שיק פריזאי הורס! חובה לצוות גם משקפי שמש לשם הגנה על העיניים (מלבד העבודה שהן פריט אופנתי כיפי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה