יום ראשון, 7 ביולי 2013

פדיקור מושלם - עשי זאת בעצמך!


בקיץ, רובנו נועלות סנדלים וכפכפים וזוהי עונת הפדיקור (ביננו, מי הייתה רוצה "להתפס" עם כפות רגליים מוזנחות וציפורניים לא גזורות?)
אנחנו שמחים להגיש לכם את המדריך המלא לפדיקור ביתי, כזה שיחסוך לכם את העלות הגבוהה של ביקור במכון היופי.
1. הסרת לק
בשלב הראשון הסירו את הלק מהציפורניים, אם יש, בעזרת צמר גפן ומסיר לק. טיפ קטן - אם הלק לא יורד בקלות, אל תשפשפו את צמר הגפן על הציפורן אלא הניחו אותו, כשהוא טבול במסיר לק, על הציפורן, המתינו כמה שניות ובמשיכה אחת הסירו את הלק. אם אין לכם לק על הציפורניים, דלגו לשלב הבא.
2. השריה
מלאו גיגית במים חמימים והשרו את הרגליים למשך 5-10 דקות. המים החמימים ירככו את העור ואת הציפורניים וועבודת התחזוק תהיה קלה יותר. אפשר להוסיף למים גם מלח אמבטיה, המנטרל ריחות רעים, ושמנים אתריים כמו לבנדר או שמן עץ התה המטפל, בין היתר, בפטריות הציפורן. בנוסף, הוספת סודה לשתיה לגיגית המים תעזור גם כן לריכוך את העור ואת הציפורניים.

טיפ קטן - בכל יום כשאתם שוטפים את רגליכם במים וסבון חשוב מאוד שתייבשו את כפות הרגליים טוב במגבת כדי למנוע התפתחות של פטריות.


3. טיפול בציפורניים
לאחר שהעור התרכך (אפשר לאבחן זאת כשרואים שהעור בצבע ורדרד), הוציאו את כפות הרגליים מהמים, נגבו והחלו לטפל בציפורניים. את הציפורניים קצצו בעזרת קוצץ ציפורניים או צבתית. חשוב שלא לקצוץ עמוק מידי, והשאירו קצה באורך של כ- 3 מ"מ.
לאחר מכן, עצבו את קצה הציפורן עם משייף ציפורניים ועברו על הציפורן עצמה עם 'באפר' עדין שיסיר ממנה שכבת שומן וצהבהבות במידה ויש. בעזרת מקלון עץ, אותו ניתן לקנות בחנויות לציוד ציפורניים,(ניתן להשתמש גם בקיסם) נקו את הלכלוך שהצטבר תחת הציפורניים.

טיפ קטן - את הציפורניים יש לקצוץ בקו ישר ולא בצורה עגולה כדי להימנע מהיווצרות ציפורן חודרנית. (לכן חשוב להשתמש בקוצץ ציפורניים ולא במספריים, שלפעמים אנחנו נוטות לגזור בצורה עגולה..)
 כשהציפורן נגזרת בצורה עגולה היא עלולה לצמוח לתוך הבשר.
4. טיפול בעור מסביב לציפורן
העור שמסביב לציפורן נקרא בשפה המקצועית "קוטיקולה", לפעמים הוא גדל על חלק ניכר מהציפורן ונוצר מראה לא אסטטי. מירחו על הקוטיקולות חומר מרככך והחדירו אותו לעור בתנועות עיסוי. בעזרת דוחף עור (שגם אותו ניתן לרכוש ברשתות הפארם) דחפו בעדינות את העור שמסביב לציפורן. אפשר לקנות דוחף עור מקצועי או להסתפק בדוחף עור חד פעמי מעץ.
זהו דוחף עור מקצועי

כדי להסיר את העור העודף מסביב לציפורן גזרו את העור מסביב לציפורן בעזרת צבתית להשלמת המראה האסטטי.
טיפ קטן - אחרי אמבטיית הרגליים הזיזו בעדינות את העור מסביב לציפורן בעזרת מגבת, זה יגרום לעור לגדול בצורה איטית יותר.
כעת, קחו משייף עור (יש משייף עם חורים כמו בפומפיה) או אבן להסרת העור, והחלו לשייף את הרגליים בתנועות מעגליות באזורים בהם יש עור קשה. כדי להשלים את שיוף העור ולהחליקו עסו את הרגליים עם קרם פילינג.
משייף עור "פומפייה"

 5. אחרי שסיימתם עם קרם הפילינג ושטפתם את כפות הרגליים, ייבשו אותן היטב ומירחו קרם עשיר המתאים לכף הרגל. גם קרם גוף פשוט יתאים.
טיפ קטן - חשוב למרוח קרם על כפות הרגליים על בסיס יומי אחרי המקלחת כדי להימנע מעור יבש. אפשר גם לטפטף שתי טיפות שמן לבנדר על כל כף רגל למניעה בהידבקות בפטריות הרגליים.
6. הפרידו את אצבעות הרגליים בעזרת מפריד אצבעות. אם אין לכם כזה קחו נייר סופג, גלגלו אותו כך שתיווצר רצועה ארוכה והשחילו אותו בין האצבעות ובכך תיצרו הפרדה.
עברו על כל ציפורן עם מסיר לק וצמר גפן כדי להסיר שכבות שומן שנשארה מהקרם שמרחנו על הרגליים. כשיש שכבת שומן הלק עלול להתקלף מהר יותר. מרחו שכבת בסיס ועליה שתי שכבות לק לבחירתכם, לסיום מרחו טופ או מייבש לק.
טיפ קטן - אחרי שמרחנו לק נהוג להמתין עד שהוא יתייבש ורק אז לנעול נעליים, כדי לחסוך את ההמתנה ,אפשר למרוח את הלק על הציפורניים כשהרגליים נמצאות מראש בכפכפי אצבע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה