יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

תקופת יובש- כיצד נטפל בעורנו בסתיו והחורף

לדעתנו, העולם מתחלק בין אוהבי הקיץ ואוהבי החורף. לצערנו - שתי העונות הללו מביאות עימן נזקים לעור הפנים והגוף.כיצד נשמור, נטפח ונזין את עור הפנים והגוף בתקופה הזו?  להלן הטיפים שלנו.


כולנו יודעות שבדומה לעונת הקיץ, גם בעונת החורף אחת הבעיות המציקות והמזיקות הינה יובש בעור. היובש,  המביא לאובדן לחות מוגבר. אם זאת לא כולם מודעת לעובדה,  שקיים הבדל בין עור מיובש (חסר לחות = מים, כלומר, לא שתיתן מספיק מים,) לעור יבש (חסר הזנה = תרכובות שומן). עור מיובש הוא עור שחסרים לו מים, או מה שנקרא בשפת הקרמים "לחות". עור יבש לעומת זאת,הוא עור שחסרים בו מרכיבים שומניים ובשפה מקצועית "הזנה".

מכיוון שלמרכיבים השומנים יש תפקיד חשוב במניעת התאיידות המים מהעור, אם יש בהם חוסר, העור מאבד לחות בקצב מוגבר ומתייבש. כלומר, עור יבש יהיה חסר הזנה (שומנים) וכתוצאה מכך גם חסר לחות מה שיוביל להתקלפות העור, גרד ותחושה לא נעימה.

עור יבש הוא בדרך כלל סוג עור, שמטבעו מייצר פחות מדי שומנים (הסיבות הן הגנטיקה ו/או הזקנות העור.).
עם זאת, ישנם מצבים שבהם גם סוגי עור אחרים (חוץ מעור שמן) יכולים לסבול מחוסר שומנים באופן זמני (בגלל קור עז, חימום או מיזוג, חום רב או שימוש במוצרים קוסמטיים אגרסיביים מדי - למשל - פיליניג גרגרים שמייבש את העור ובמיוחד בחורף!), במקרה זה עור יבש הוא רק מצב חולף, בתנאי שמטופל כיאות.

חשוב לאבחן את סוג העור ולהרבות בשתיית מים


לצורך טיפול יעיל שיניב תוצאות טובות, חשוב לאבחן האם העור הוא רק מיובש (כלומר, שבין היתר לא הפקדתן על שתיית מים, ולכן זקוק להרבה לחות) או שמא, מדובר בעור יבש. במקרה זה זקוק גם להזנה בנוסף ללחות, ולשם כך מומלץ אבחון מקצועי של קוסמטיקאית. אם תמרחו קרם הזנה על עור, שלא חסרים לו שומנים התוצאה שתתקבל תהיה פצעים מעודף שומניות בעור.
ואולם, אם תמרחו קרם, שמעניק רק לחות על עור חסר הזנה,תפתרו את הבעיה רק על פני השטח ולמראית עין, אך העור ימשיך להיות יבש.
ההבדל ה"קטן" הזה הופך מאד משמעותי בכל הקשור להזדקנות העור ולבריאותו:
יובש בעור הוא אחד הגורמים הראשונים המאיצים את הזדקנות העור ואת הופעת סימני הגיל (קמטוטים, חריצים,קמטים). בנוסף לכך, במצב של מחסור בשומנים חיוניים, העור הופך דק וחדיר יותר לגורמים מזיקים חיצוניים, העלולים לגרום לרגישויות, גירויים ואדמומיות, כלומר הופכים את העור גם לרגיש יותר.

בעונת הקיץ מקפידים יותר על שימוש בקרמים המעלים את רמת הלחות ובמרקם קליל ולא שומני, שלא יכביד על העור המזיע. בסתיו ובחורף מזג האוויר, כבר מאפשר להשתמש בנוחות גם בקרם הזנה עשיר יותר בתרכובות שומניות, שהינן חיוניות למבנה העור ותפקודו.

טיפול בעור הגוף

ככל שהמפרטורות יורדות ושכבות הבגדים מתרבות, רבות מאיתנו נוטות להזניח את עור הגוף (שדווקא לאחר הקיץ והשמש הקופחת והמזיקה, משווע לשיקום וטיפוח.

בניגוד לקיץ המיוזע ומרובה הלחות, החורף מציע תנאים אידאליים לשימוש בשמני גוף וקרמים אינטיניסיביים.

 


גם אם הקיץ הבא עוד נראה רחוק, דווקא החורף הוא הזמן האידיאלי להתחיל בטיפול גוף לחיטוב ו/או למיצוק, הדורש מספר חודשים בכדי להניב תוצאות נראות לעין ואשר יכין את גופנו כבר מעכשיו לבגד הים הבא. 

גם לגוף מגיע להתפנק
גם לעור הגוף מגיע טיפול וטיפוח 
נצלו את החורף ופנקו את הגוף בטיפול שבועי הכולל פילינג לגוף, אמבט שמנים, ולסיום קרם גוף עשיר בלחות.. הפילינג המקדים מחדש את מרקם העור ואף משפר את ספיגת החומרים הפעילים שבשאר המוצרים.

פילינג גוף - מסיר את התאים המתאים ומכין את העור לספיגה של קרמים ושמנים באופן אופטימלי.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה